Det bästa på länge!

Denna helgen går till historien som en av de bättre! Nästan en av de bästa faktiskt. Att få tillbringa dyrbar tid ihop med mina söner på tu man hand. Men betoning på DYR-bar. Övertiden i fredags känns befogad. Men pengar är inte allt och det har varit värt varenda öre för att få skratta tillsammans. Skratta tills man nästan får ont i magen. Resan har varit händelserik och stundvis farlig. Som när jag höll på att bli påkörd av en bil. Grabbarna skämdes.
”Att det går ju inte ha dig (mig) i en stad!”
Och dom har nog en poäng i det. Jag är ingen stadsmänniska. Inte det minsta.

image

                       Hotellet i sikte!

Att få bo på hotell känns lyxigt. Även om det blev jag som fick vika ihop mig i ”bädd-fotöljen”. Killarna skulle ju ha sängarna så klart.

image

                 Laddar inför Liseberg! 

image

                Halloween Liseberg 2015

image

image

            En stor önskan om att vinna…

image

                       Marcus och jag.
image

❤ Matte med lillebror!

image

                                  ❤

image

Killarna på Skybar. Eller Heaven 23 som det heter kanske. Jag skulle överraska med varsin god drink som inte var särskilt god utan…sur. Men tanken var god. Det är det viktigaste!
Middagen åt vi inne på Lisebergs området. Efter att ha köat i över en timme. (Vi ville ha riktig mat efter att ha lunchat på Donken.) Galet mycket medmänniskor och väl inne på restaurangen var det fantastiskt god mat, dessvärre galet lite. Äter inte stadsmänniskor mer? Åja, jag har fått lära mig att man alltid kan be om att få mer potatis. Sagt och gjort, en skål med potatisar bars fram till vårt bord.  Som vi tömde av…snålhet kanske.

image

Frukosten! Det bästa på hela resan tyckte jag imorse iallafall. Bilden visar tecken på sundhet och friskhet tycker jag. Det saknas dock en tallrik med pannkakor, sylt och grädde. Hunger är ett tecken på att man är frisk tycker jag. Men personalen på Gothia tror jag ser det mer som…snålhet. Kanske kan det vara så. Kanske inte.

image

Hotellrummets toalett var en konstig toalett. Säkerligen ett måndagsexemplar? Matte kom på det klockrena uttrycket att:
”Skita på hyllan”. Det har blivit ett internt uttryck oss emellan. För det var en slags ”hylla” på toan faktiskt.

image

Idag blev det en sväng till Universum.

image

Marcus med den ”tjuriga” eller kanske uppstoppade (?) sengångare ”Sid”.

image

Sen var det shopping för hela slanten. Och för sista slanten dessutom.

image

Slutligen en väntan på tåget. I skrivande stund sitter jag här just på tåget. Vi har spelat skitgubbe och fikat. Mörkret har fallit och en känsla av hemlängtan börja infinna sig. Borta bra med hemma bäst. Ska bli skönt att komma hem. Krama mina knattar och ladda inför morgondagen. En dag med nya möjligheter. Dagiset är stängt och det är min tur att vara hemma.
Mitt förra inlägg på bloggen ”gick sönder” på något sätt. Helt oförklarligt försvann inlägget. Mystiskt!
Något som iallafall inte kommer att försvinna är minnena efter denna helgen! Skönt det, för dom är oerhört värdefulla! ☺❤

Lämna en kommentar